Jag tror jag har gett upp

Ja, jag tror inte att jag har haft så stark känsla förut på att ge upp. Vi ska INTE jämföra oss med andra, its a BIG nono.. Men vi gör det ändå, för att vi kan inte hjälpa det och med vi menar jag JAG. MIG.

Blir så trött på allt vad dieter heter, blir så trött på de som kan äta 1400kcal och GÅ NER i vikt, eller tappa fett och fåmer muskler / sak samma. Jag äter 1400kcal per dag och jag GÅR UPP. Jag äter 1200kcal per dag och jag står still...

Jag kan ju förfan inte äta mindre?
Jag äter inte dålig mat heller.. Ja, jag har ju bloggat om det mesta jag äter så ni kan ju bläddra igenom och kolla upp migom ni vill. Jag har gett upp, idag har jag fet-gett-upp.

Hur lyckas ni andra?
Vad har jag för gener egentligen?
Jag har stått stilla sen september trots att jag kämpat med mat och träning.
Jag är trött på det, snart lägger jag ner alla tankar på den här skiten.

Jag skulle inte för mitt liv sluta träna. Men tankar på att få bli av med magen och ryggfläsket.. Tankar på att en dag trivas i mig själv.

Usch vad jag är anti nu. Men alla har vi väl sådana dagar och jus nu vill jag bara kräkas på allt och alla som lyckas och har det så jävla bra. Så var det sagt.
Hoppas morgondagen bjuder på mindre ångest, jag ska iaf iväg och träna bort den sen...

Glad påsk...

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Jag är inte expert direkt, men är det inte så att alla som tränar hårt och har gått ned i vikt kan ha sådana här perioder då kroppen säger ifrån och då det går trögt? Och gör du mätningar på kroppen vad gäller fettprocenten? Med tanke på hur mycket du knallar numera så är det ju inte så konstigt om benen blivit mer muskulösa och det väger mer än fettet, som vi vet. Du kanske behöver lite hjälp på traven nu, testa alla de där husmorsknepen för ökad förbränning: ät cayennepeppar och ingefära varje dag, t ex. Kanske också unna dig att vila lite i påsk eller bara unna dig något gott? Eller ja, jag vet inte... Stor kram!

2012-04-06 @ 09:17:31
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com
Postat av: elin

Jag vet inte säkert, men jag går på fiteness fighten nu och då får man absolut inte äta under 1500. Man ska göra sitt dagliga pass men gör man något utöver det så ka man äta dom kalorierna man förbränner. Det är för att kroppen inte ska gå in i svältläge, under 1500 och kroppen gör det så när du väl äter över det du brukar så går du upp istället eftersom kroppen ställt in sig på att lagra fett.



Du kanske ska prova FF nästa månad ? Jag tror inte att detta är bra på långsikt, det innehåller för lite fett, men det är en väldigt bra kickstart och det som den gett mig mest är att jag fått distans till mina matvanor, så nu när jag gjort månaden så vet jag vad jag vill förändra- saker jag gjorde av vana- och vad jag vill ha kvar av min kost.



Kram, och lycka till /Elin ifrån matdagboken :)



2012-04-06 @ 10:13:25
Postat av: Mia

Tips: lär dig gilla dig själv istället för att tänka på de sista kilona!



Tror att ens tankesätt påverkar mycket, framför allt kroppen. Så istället för att fokusera på det du vill bli av med och ogillar, fokusera och se det du gillar och fortsätt som du gör med träning och lagom kcal så ger det sig tids nog ska du se.



Har själv gått ner 20 kg (på typ 2!!! år, en smärre evighet alltså) och behöver fortfarande gå ner runt 10-15 för att få kallas normalviktig. Men jag tröttnade efter att ha haft en sån där period då jag stod still (kan ju dröja flera månader innan man kommer igång igen och kroppen fattar läget haha) och bestämde mig för att helt enkelt gilla läget. Gilla mig själv nu. Man förlorar så mycket värdefull tid och energi om man bara ser "felen" och fokuserar på sånna där grejer som, i det stora hela, egentligen inte är så viktiga (gör visst betyder lite hull på mage & rygg inget i jämförelse med att nära & kära & en själv mår bra?).



Det är mitt tips. Nån gång i framtiden vet du ju att du kommer gilla det du ser, oavsett om det är som du ser ut nu eller några kilon mindre. Det är du själv som bestämmer det :)



Du är iaf en grym inspirationskälla för mig och säkert många andra! Massa pepp! Kram Kicka på matdagboken

2012-04-06 @ 20:38:57
Postat av: Melissa - Den brutala sanningen!

sånt är så galet drygt så finns inte.

Man vill ju att nått ska hända varje vecka, för att få den där ego peppen

2012-04-09 @ 09:59:03
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0