Lågintensivt vs. Högintensivt

Båda är bra på sitt sätt, det vet vi ju!
Men jag har ett problem, jag tränar gärna bara högintensivt, om jag inte vandrar 2-3mil dvs, fast där ska det också gå snabbt.. Det är en skada jag har. ;)

 

Och på tal om skador så har jag skaffat mig en eftersom jag har för brått och vill träna så jäkla hårt hela tiden. Jag "sprang sönder" min häl, överansträngd sen 1år tillbaka och vill inte riktigt bli bra. Så runt 1mil är det bara att glömma att springa om jag vill kunna gå dagen efter.

 

Men till saken.
Jag funderar på om jag skulle ha en högintensiv vecka och en låg, varannan vecka eller var tredje? Hur tror ni det skulle funka och skulle det ge kroppen en chans till återhämtning och att komma ur ett vanemönster?

 

Planerar jag in det i mitt schema så har jag inget annat val än att följa det, så är det, jag är ett planeringsfreak och älskar det. :)

 

Idéer? Tips? Tankar? :)
Är ni intresserade över hur jag tränar är mitt schema öppet för alla.

 
http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=265562
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Men varför inte? Varannan vecka låter ju rätt mysigt, har själv funderat på att ha det så. Dels för att köra hårt ibland, men samtidigt kunna ha tid över till vänner och familj lite då och då utan att eg offra sin älskade träning.

2012-08-16 @ 08:53:30
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0