Måndag 13/8..Dagen efter Kalas

Min son fyllde år igår, hela 5år gammal blev han. Min älskade son har blivit så stor! <3
 
Det var ett kalas med mkt gott såklart, jag stod i köket i nästan 2 dgr i sträck för att baka och förbereda. Han ville ha en Blixten McQueen tårta och jag kan inte neka hnm det, ska andra barn få fina, häftiga tårtor ska väl mina också få det! Den tårtan tog mig nästan 12timmar att göra, om jag samlar ihop timmarna, kanske tom gick över det. 
 
Min Facebooksida med flera tårtor
 
Men nöjd blev han iaf trots att medans jag stod och gjorde den så sa han: "Nej mamma, så ser inte Blixten ut!" Så lite nervös var jag där ett tag. 
 
Varför skriver jag om detta i min träningsblogg? 
För att det hör till vardagen, alla dessa frestelser ser vi varje dag och ibland är det hur mkt som helst av det, som på kalas: 
 
 
 
Jag vet faktiskt inte varför jag gjorde maränger eftersom det är en av mina stora synder här i livet. När jag var liten kunde jag köpa en marängpåse till lördagsgodis tex, haha.
 
Men jag ville testa, jag har aldrig lyckats att baka maränger innan och nu ville jag verkligen göra det och då är det en bra ursäkt att baka dem till ett kalas! ;)
 
Jag äter inte tårta, inte mina tårtor iaf men jag gillar att bjuda på dem och älskar att överraska folk med vad det. Jag älskar att folk gillar mina tårtor och bakverk men jag hatar att stå i rampljuset, dilemma det där. ;)
 
Men igår var det syndens dag och det kändes i hela kroppen att den är inte van vid att äta sånt här längre. Förr kunde jag trycka i mig vad som och hur mkt som helst. Nu åt jag några bullar och (alltför många) maränger, även om de var nedbrutna i mindre format, sen klagade magen, hjärtat, allt i hela kroppen gjorde ONT.
 
Men det är bra, visar att den är hyffsat rensad från skit som detta, även om det är gott. ;)
 
Nu är det dick dags att slänga in allt i frysen och hoppa på gamla vanor och njuta av en god frukost gjord på:
 
Keso
Kvarg
Hallon
Vanilj protein
Musli
Tranbär och lite valnötter
 
Puss på er!
Glöm inte att njuta av det goda här i livet, då & då!
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Urk... Svullade ju också igår och gick och lade mig med hjärtklappning! Haha, men helt klart värt det ibland, när man är så där sugen och bara vill, vill, vill! Ser dock fram emot en nyttig vecka ;-)

2012-08-13 @ 10:12:24
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0