Måndagens 3 pass

Först var det utmaningen inom löpningen och sen hade jag lovat en träningsvän att spinna på kvällen. Det är inte bra att lova 2 saker på samma dag när jag också vill hinna styrketräna. ;)
 
Jag brukar inte kombinera kondition och styrketräning, alltså under samma timmar, längre. Utan jag utför hellre då konditionspasset runt lunchtid och sen styrketräning runt 20.00. Men nu blev det såhär och jag gav mig ytterligare en utmaning, att inte ta ut mig under spinning-passet.
Max fick jag ligga på 87% i puls, gärna 85% - Men absolut inte på 90- eller över. Det var svårt, jag har för vana att ta ut mig till max på varje pass men jag måste lära mig att ibland ta det lite lugnare.
 
Jag lyckades komma upp i 90% 2 ggr.. Ajjabajja! Och jag skaka på huvudet åt mig själv, inte bra, det var inte såhär det skulle vara, lugna ner siiiig...
Men sen lyckades jag hitta rätta trycket och stanna på 87% som MAX! Tycker dock att det var för mkt ändå, men det är tufft när ledaren hejjar på och vill att alla ska komma upp på rött. NEEEJ JAG FÅR INTE! Haha..
 
En proteinshake, 15min vila och sen var det hopp på styrketräningen - Bicep & Tricep, 35min.
Nytt PB i bicepcurl 7kg. Känns braaaa! :D
 
Och idag kolla jag tillbaka på måtten i våras och ser att min bicep har vuxit med 1cm sen i Maj!
Woho, vilken känsla, jag tyckte att de hade blivit lite tydligare ;D
 
Summa av kardemumma:
 
20min löpning lunchtid
40min spinning 19.30
35min styrketräning 20.30
 
Idag, tisdag blir det nog vilodag.. Jag känner att kroppen behöver det. Den skriker efter det, och jag MÅSTE lära mig att lyssna!
 
Måndag:
Fett: 44 g Protein: 238 g Kolhydrater: 104 g 1809 kcal
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0