Första dagen på en ny månad

Och jag tänker börja starkt.
Även om jag kanske tog en liten skiva surdegsbröd imorse vid 07 och en bit rostad macka med marmelad på... Eehum. Var det starkt? Ja, det tycker jag. Varför? Eftersom jag noga övervägde om jag verkligen ville och om jag tyckte att det var nödvändigt. Haha, skämt åsido, det får jag unna mig ibland :)

Nu är det "second breakfeast" !!
Kesella mixen med 1äggvita och toppning.

  

Jag har kommit fram till att jag äter ungefär varannan timma.
Hur nu det är bra eller dåligt har jag ingen aning om, men eftersom jag inte äter så mkt, enligt de flesta, så anser jag att jag inte ska minska på det iaf. Det är också ungefär varannan timma som jag börjar bli sugen på något och då vet jag att mitt blodsocker är påvär ner och jag behöver nåt i magen.

Igår tex, vi var och handlade. Jag passade dock på att äta ett stadigt mellanmål (keso och grädde blandningen) vid ca 15.30. Vi var i affären ca 16.30 och redan efter 30min inne i butik började jag känna sug, 1½ timme sen jag åt. Det är bara att ignorera.. Efter handlingen tog sonen och maken en varmkorv (sjukt mkt kalorier för ingenting, så jag avstod) och jag börja rota i kassarna i hopp om en frukt, vilket vi inte hade köpt...

Detta var nu ca 2½timme efter mitt mellanmål och mitt blodsocker sjönk så kraftigt att jag kände hur hela mitt inre vred och vände sig, mitt humör sjönk och maken påpeka att jag borde ha tagit en korv.
"Nej nej, jag är ok, jag looooovar!!!"
"Är det därför du tar långa andetag nu och försöker lugna dig
?"
Haha.. Ja, se där. Men jag klara mig, jag dör ju inte.

Väl hemma slog jag ihop en god sallad på:

Babyspenat
Keso
Tonfisk
Oliver
Avokado
Morot
Liten bit surdegsbröd med aprikoser

Hur gott som helst! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0