Eat Stop Eat

Jag har börjat med periodisk fasta, jag antar att vissa har sina åsikter om detta men det är en sak jag bara måste prova. Kanske jag får fart på kroppen, kanske inte. Men det låter bra och det är värt det!

http://styrketraningsprogram.weebly.com/periodisk-fasta.html

Enligt denna man ska det inte annat än att vara bra, och enligt flera som jag sökt runt på. Men sen finns det självklart de som säger emot vad dessa människor har att säga men så är det med allt.

Jag startade min fasta i måndags.

Måndag: Ätardag
Tisdag: Fasta
Onsdag: Ätardag
Torsdag: Fasta
Fredag: Ätardag
Lördag: Fasta
Söndag: Ätardag

Dock äter jag varje dag, eftersom jag lägger min senaste måltid runt 17.00-18.00 på ätardagen kan jag då också ta ett mål på fastardagen samma tid. Jag får dock i mig proteinshakes (2st om jag tränar är det tänkt) och kaffe med mjölk. Även alla mina vitaminer. Och vatten med citron och liiite honung, blev det i tisdags.

Eftersom jag kör Eat Stop Eat - så är det 24tim intervaller som gäller.
Jag ger detta 2 veckor, då har jag fastat i 7dgr sammanlagt.

(Egentligen ska man ha 1-2dgr men det gör inget om det blir fler, det enda som kan avgöra är att det kan bli för tufft och jag slutar. Men jag ger det en full fart för att sedan minska till 2dgr /vecka.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0