~ Get Fit ~ 2012 ~

Vad vi vill uppnå:

•Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen.


Hur ska vi uppnå detta:

•Äta sunt, rätt och med en varierad kost.

Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :)


Kost:

•Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag.

Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför.


Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag.

Kolhydrater max 90g/dag.

Fett minimum 1g/kg/dag.


Varierad kost
: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt.

Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt!

En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst!


Träning:

Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands.


Styrketräning minst 3ggr/vecka
, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min.


Veckans utmaning:
Inget annat än popcorn, mörk choklad, nötter, grönsaker & dipp till helgen. Tänk nyttig lyx!


Redskap/Övning 1:

Bröst med stång eller hantlar. Lägg dig på en bänk 3x10.

Vinkla sedan bänken så du sitter halvt upp 3x10.


Redskap/Övning 2:

Hitta en backe eller öka till 9% lutning på bandet på gymmet, gå så intensivt du kan i 10-15min. Du avgör men
minst 10min. Detta tränar vader och rumpa. ;)


Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador.
Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass!



I svåra stunder:

•Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar.


Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det.


~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~


~Ta kontrollen nu~

 


Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är!


Kommentarer
Postat av: Thessan

Oj vad jag har missat :/



Får ta mig tid och läsa igenom här en vacker dag.

Har fullt upp dagarna i enda med massa projekt men snart får jag sakta men säkert ta ett steg tillbaka och ängna mer tid åt mig själv och min kost och träning orkar inte hålla samma tempo längre eftersom kroppen börjar verkligen bränna fett nu.



Om jag får kopierar jag detta och gör det till mitt 2012?!

2012-01-24 @ 22:21:39
URL: http://bodyfight.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0