SvullarVecka &ComeBack

Ok, kanske inte hela veckan men tor+fre+lör+sön!
Ojoj.. Jäklar var jag ha svullat och jäklar vad jag har haft noll kontroll.. Kanske inte noll, men väldigt nära!!

Skolavslutning i torsdags, dagisavslutning i fredags, sen bjöd vi hem min bror o tjej på middag. Hemmagjorda hamburgare (mums), lite cider, nån öl och lite ostbågar.

Lördag
var vi på 40årsfest, bjöds på goda pajer, massa öl o lite vin. Sen ska vi inte ens prata om den underbara tårtan hon gjorde, chokladtårta... Mmmmm....
Tog 3 bitar. Japp, jag kan äta jag! Haha.. Men jag blev så mätt att mitt skärp inte gick att stänga efter det.. HAhahaha. Herregud.

Söndag åt jag en massa chokladrutor.....................Sen åkte vi och åt pizza, tog en barnpizza men det är egentligen mest psykiskt att den är mindre. ;)

Ja, jag orkar inte ens lägga in denna långhelg i matdagboken, vi kan nog räkna på hur det gick med vikten och hur mkt kcal detta är.

Men vet ni vad!

Det gör mig inget. Det som egentligen gör mig nåt är att jag åt för att jag egentligen mådde dåligt, jag tog tröst i maten, men samtidigt gör inte det heller nåt eftersom jag nu har tagit kontroll över det igen och är på samma bana som jag var innan min svullarhelg och jag mår bättre. :)

Ibland får man släppa på all kontroll.
JAG får släppa på kontrollen!

Träningen igår gick sjukt bra, kan vara all extra energi jag har lassat i mig ;)

55min backintervaller på 7+8+9% lutning 8,5+10,5km/h
3min jogg / 2min gång
Sista 1 km sprang jag på 3,5% i 10,5+11km/h

Avlutades med frossa och rodd...

Rodd 8 min 1659m

Idag ska jag ner o lämna dottern på barnpassningen och köra lite styrketräning för axlar och rygg. :)

Puss på er!

Och kom ihåg:
Hur lång tid tar det att äta sig rund och go? Gjorde ni det på 1vecka, 2, 3? Eller kanske 1månad eller 2? Nej, och då tar det inte 1 vecka eller 1 månad innan du kan se resultaten du vill ha, varken i motion, viktnedgång eller klädstorlek och styrka. Det tar tid, det SKA ta tid och vi ska lyssna till våra kroppar o sinnen.
Detta är ett livslångt beslut för vårt bästa, för att vi bryr oss om vår hälsa och vill ha ett långt och friskt liv - sen att vi kommer bli riktigt snygga är en bonus! ;)

Pepp raringar, ni är grymma som kämpar!


Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Helt rätt tänkt, Mica! Det ÄR ju så, att det gör inget om man släpper på kontrollen ibland! :D Men som du säger, man skall ju helst inte göra det i tröstätarsyfte utan för att man är glad och vill unna sig. Stor kram!

2012-06-19 @ 10:45:20
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Man får tappa kontrollen om man hittar den igen på en gång.

Det är kloka ord du skriver.



I sommar ska vi på semester 1 vecka, då kommer jag inte tänka lika mycket på vad jag äter. Bara jag vet att jag kommer tillbaka till de vanliga när vi kommer hem igen.

2012-06-19 @ 12:51:59
URL: http://mikaela86.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0