Övertränad?

Jag tror banne mig att jag har blivit det, jävla skit. Men jag har bara mig själv att skylla, men det var ju inte meningen.. Gah!

Jag har läst på lite om överträning och symtomen stämmer in, eller vad vi nu ska kalla dem. Jag har verkligen inte den ork eller motivation jag har haft innan, fast jag har den, svårt att förklara. Jag vill träna men det tar emot, jag har blivit mer stressad, mer lättirriterad och kan inte sova/sover dåligt. Är trött nästintill hela tiden, blir sjuk titt som tätt...
 
Det var bara lite av symtomen man kan ha och som jag har.

Det gäller att acceptera det helt enkelt och att ta det lugnt ett tag nu, som jag skrev förut så är det inte så konstigt. Från 0 - 100 bara sådär, det tar på kroppen. Nu kommer jag satsa på lugna träningsformer, promenader, yoga, lite core, lugn jogg (när jag känner ork), pilates etc.

För varje gång som jag tar i, blir jag supersjuk. Jag ska sluta pressa min kropp för mkt och låta den återhämta sig. Kommer betyda en helomvändning i det planerade schemat men så får det bli!
Men ändå: Skit också!

Man lär sig sålänge man lever?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0