Pizza

Jag svepte ihop något, det blev lite blandningar av alla recept jag har läst om att få en nyttigare pizza, eftersom jag inte tittade på något när jag väl gjorde den. Det är väl mitt största problem, jag experimenterar och tänker "Jo men nåt sånt här var det ju!". ;)

Kan väl inte påstå att det blev färre kalorier än nån annan pizza och som vanligt så tänker jag 2-3personer när jag lagar mat och inte 1 person!
Men suuuuupergo :D

Pizza botten ala Hygea

½dk mandelmjöl
½dl kruskakli
3ägg
Ca 80g philadelphia (jag hade ingen kesella hemma) :O
1tsk olivolja
Örtsalt
Lite oregano

Vispa ihop, stek i panna. Vänd och stek. Lägg i form, och garnera med vad du vill ha.
Jag valde:

2dl ost
4 msk Tomatsås gjord på plommontomater, peppar, basilika och örtsalt
Gul lök
Salami
1 skiva rökt skinka
Tomat

Jag la upp fyra slize på min tallrik men denna pizza var mastig så jag orka bara 3 bitar, ca 4-500kcal. 
Allt som allt låg denna pizza på:

Fett: 81 g Protein: 61 g Kolhydrater: 19 g 1075 kcal
Botten ligger på: 609kcal 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0