Löpning + Magvärk = Värdelöst

Sträcka:
6,87 km
Hastighet:
9,81 km/h
Tempo:
06:07 min/km

Det blev löpning, innan blev det också 150 situps och 50armhävningar. Det blev inte mer än så för jag började må tokilla och yrslig. Jag villa satsa på dubbelt, men det gick helt enkelt inte. All energi pös ur mig.. Men jag trotsade det och gav mig ut på min löptur ändå.
Kroppen ville inte riktigt vara med, men jag har upplevt det förr och kämpa på, för jag vet att ibland är den segstartad. Och så vips gick det bättre efter några minuter.

Dock var det sista km som inte gick som jag ville. Jag började få kramper i magen och fick tvärstanna, vek kroppen på mitten och trodde ärligt talat att jag skulle spy. Ni vet den där känslan av att bli kall i ansiktet, gåshud och som om blodet lämnar huvudet?

Jag mådde bättre efter nån minut och försökte springa igen, men samma sak. Och så gjorde jag så sista km hem, sprang 10m, stanna och krampa. Osv. Haha, skam den som ger sig va?

Så det blev inga snygga tider men det hade jag visserligen inte tänkt från början, hade planerat en lugn tur men lite längre. Och ett hett tips:

Spring inte i skogen = MYGG!
Det var inte nådigt, herregud, fick hålla handen som munskydd och huka mig. Det var svärmar var 4e meter typ!


Jaja, bättre lycka nästa gång. Nu hoppas jag att magen är bra (dock har jag lite värk) men att jag klarar styrketräning och spinning idag!
Pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0