Efter-påsk-svallningar

Sooockkkkeeeerrrr!
Ge mig sooockerrrr... sooockerrr..[/FET]. Haha, monstret skriker efter socker, eller nästan vad som just nu. Bara jag får nåt att tugga på, bara nåt litet, stilla det där lilla behovet?!
Nån som känner igen sig?
Ska vi ge vika? Ska vi äta en macka, nåt gott och varför inte en bit choklad? Vad kan det göra nu, det är vi väl värda, vaaa! Vi har ju hållt upp nu i snart en vecka, det måste firas med en bit CHOKLAD!
Eller?
Har jag fel nu, hur var det nu, var det samma som att straffa sig själv och hamna på ruta ett igen om jag ger efter? Är det värt, är det verkligen värt det?
Suget sitter på tunga, i huvudet, i magen, i halsen, i fingrarna.. Precis överallt. Stå emot, vem är starkast, jag eller begäret?
ett annat begär gör sig påmint också.. Räkna maten. jag är svag.. men jag ska inte.. jag ska inte.. eller...
Sooockkkkeeeerrrr!
Ge mig sooockerrrr... sooockerrr... Haha, monstret skriker efter socker, eller nästan vad som just nu. Bara jag får nåt att tugga på, bara nåt litet, stilla det där lilla behovet?!

Nån som känner igen sig?
Ska vi ge vika? Ska vi äta en macka, nåt gott och varför inte en bit choklad? Vad kan det göra nu, det är vi väl värda, vaaa! Vi har ju hållt upp nu i snart en vecka, det måste firas med en bit CHOKLAD!
Eller?

Har jag fel nu, hur var det nu, var det samma som att straffa sig själv och hamna på ruta ett igen om jag ger efter? Är det värt, är det verkligen värt det?

Suget sitter på tunga, i huvudet, i magen, i halsen, i fingrarna.. Precis överallt. Stå emot, vem är starkast, jag eller begäret?

ett annat begär gör sig påmint också.. Räkna maten. jag är svag.. men jag ska inte.. jag ska inte.. eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0