Vad tränar jag?

Fick en fråga om vad jag tränar, och jag tänkte att jag delar med mig av det till alla. Det kanske kommer fram rätt ordentligt om vi nu kollar igenom bloggen men för att få det klart på ett och samma inlägg har ni det här.

Mina absoluta favoriter

Styrketräning

Löpning
(Backlöpning)

Spinning Puls

Crossfit

Body Pump


Vågar nog påstå att de ligger i ordning också.

Styrketräning
är något jag verkligen har börjat satsa på sen November 2011, då jag vill bygga och forma kroppen på ett snyggt sätt. Detta är enklast med styrketräning, plus att jag blir stark på köpet, det gillar jag. Plus att det är så jäkla kul med frivikter!  

Inom löpningen så kör jag mest back-löpning, jag har en skada på min häl som inte tillåter långa distanser och jag kommer troligen aldrig kunna göra det. Men i förhoppning om att en dag läka fullt ut, springer jag backar på kort tid istället. Och jag kan säga att det har verkligen gett resultat, sist jag var ute och sprang 6km så klådde jag det på 31min, i snö och kyla!

Spinning Puls är ett grymt roligt pass med flera andra lika peppade människor. Det är nåt speciellt med spinning som gör att endorfinkickarna blir maximala och leenden bryter sig fram i tystnaden. Vissa gånger har det nästan varit så intensivt att jag börjat skratta!
Det är också ett bra sätt att se om jag utvecklas eller inte, bättre puls, högre växel eller mer tempo. Jag älskar dock pass där det är mkt backar, då det blir mer styrketräning för benen.

Crossfit är relativt nytt på vårt gym och jag har inte haft så många tillfällen att gå på detta. Då det ALLTID är fullbokat, eller så har jag varit sjuk eller så får jag avboka för att nåt kommit i vägen. Det är inget pass jag hoppar på direkt efter sjukdom, för detta är krävande för kroppen (om jag göra som man ska och tar i). Men det är sjukt roligt och det är verkligen något jag, vem som helst, kan se förbättringar i.

Body Pump är styrketräning men ett grupp-pass. Kan ju säga att det är lite svårt att hinna med att göra övningarna 100% korrekt på detta pass men det är kul och instruktören får mig att utmana mig själv. Bra musik och någon som peppar, inte illa! Nästan alla går nog hem med helkroppsträningsvärk efter detta.

Hoppas det gav lite svar :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Awww Tack;)

2012-02-02 @ 22:20:31
URL: http://ita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0