Benstyrka

Satt och fundera på det.
Alla är så starka.
Och inte jag.

Men sen kom jag på det.
Att jag visst är stark.
För ett år sen kunde jag inte ens lyfta upp min egen kroppsvikt.
För ett år sen kom jag inte upp från huk.

Nu kan jag lyfta min egen kroppsvikt.
Jag kan också lägga till ytterligare 35kg.
Och göra flera repetitioner.
Jag kan pressa 118kg i benpressen.
Det betyder...

Att jag har ökat min styrka med ca: 90kg!
På ett år.

Och iomed detta är jag trots allt stolt!

Glöm inte att se realistiskt på saker.
Glöm inte dig själv.
Glöm inte vart du starta.

Glöm inte att vara stolt!

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Ja, när det kommer till träning är verkligen allt relativt! Bara för att Kalle kan lyfta 150 kg betyder inte det att Bettan är dålig bara för att hon inte kan mer än 35 :P Alla är bra på sitt sätt och jaa, du SKALL vara stolt över dig själv!

2012-05-20 @ 09:45:20
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0