Havregrynsgröt

Kors i taket!

Det har jag inte ätit sen jag bodde hemma och min syster laga frukost till oss.
Mitt minne av denna gröt är en sträng storasyster som var arg på sina småsyskon för att de inte gjorde som hon sa och därmed tvingade i mig gröten, trots att jag avskydde den.

Det kan låta grymt, men det är också grymt att storasyster tvingades ta hand om småsyskonen! ;)

Men, nu är jag vuxen och det var 15 år sen jag åt gröt. Nu hade jag inget val, vi har verkligen inget alls hemma. Luspanka innan jul och en hund som kostade mer pengar än vanligt denna månad (men vi ska handla idag, weei).

Så, havregrynsgröt med lite musli, kanel och socker på. (Måste ha socker, annars går det inte ner) Och mjölk såklart. Fick dock inte i mig allt, lite tar det emot tyvärr. ;)

Dock rätt kalorisnålt, men mer kolhydrater (men för lite socker blev det ca 20 extra kcal, så tänk på det):

Intag:
Fett: 6g Protein: 7g Kolhydrater: 23g
180kcal


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0