Triathlon-pass?

Det är tydligen en populär träning för de som tränar mkt och ofta. Jag tänkte att jag skulle prova på detta och se det som en utmaning att bli bättre i. Om något så är väl detta nåt man verkligen ser förbättring i?

Dock kommer jag inte att simma, jag har inte tillgång till den delen på gymmet just nu. Kanske jag fixar det nästa år, får se, gillar inte att klä mig i badkläder. ;)

Mitt upplägg skulle se ut såhär:

45min Styrka
45min Spinning
5km Löpning

Till en start, för jag vill vara realistisk och inte kuta för långt efter 2pass. Men å andra sidan så kommer hälen få ha mkt att säga under löpningen. Nu sist på lite över 3km så sa den inget men 5 kan vara att ta i. Men 5km är det jag VILL uppnå och vet att jag KAN (bortsett från hälen).

Funderar på att köra mitt första pass på måndag. Sen kommer jag byta ut dagen lite då och då, så det inte blir samma varje vecka. Intensivt tempo är tanken, hoppa av det ena för att hoppa på det andra. :)

Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Var med och tävla om en snygg plånbok värd 600 kronor i min blogg om du vill :)

2011-12-16 @ 11:17:09
URL: http://modegrabben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0