Ugnsbakad Lax!

När de andra i familjen fick spagetti och köttbullar passade jag på att äta lite ugnsbakad lax. Väldigt milt kryddad med vitlök, basilika, peppar, salt och på purjolök.
Toppad med Creme Fraiche och lite citronsaft, med lite sallad. Det var en god Lucia middag det, för mig.

Barnen var nöjda med sin middag, maken lite mindre nöjd men ingen av dem ville hellre ha lax. Så går det. 

Och trots lussebullarna som det blev under luciafirandet på dagis så hamna jag inom min kalori och kolhydratsgräns, det är bra det!

Kanske kommer disciplinen smygandes tillbaka?

Middagen:
Fett: 25g Protein: 24g Kolhydrater: 1g
322kcal

Dagens intag:
Fett: 59g Protein: 75g Kolhydrater: 72g
1123kcal
Dock ingen träning, vet inte vad det är, det är nåt virus i mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0