Handledsskydd?

Jag har fått så jäkla ont i mina handleder efter fredagens träning. I lördags kunde jag knappt skiva grönsaker eller klä på mig för den delen. Fick så sjukt ont i handlederna, de har fortfarande inte återhämtat sig helt och gårdagen led både de och jag.

Det påverka träningen ganska mkt, jag kunde inte utföra lika många övningar som jag brukar eftersom handlederna skrek av smärta. Men jag gav mig inte, men det blev inte lika roligt och inte lika bra träning, såklart.

Jag funderar på handledsskydd, men samtidigt så är jag såå grymt emot skydd eftersom det isolerar muskeln/leden och den kan i värsta fall bli svagare. Vet inte om det är så bra som det låter nämligen, jag skulle aldrig sätta det på nåt annat ställe, men nu vete fan.

Kanske får prata med en sjukgymnast om saken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ju riktigt bra träningshandskar som ger bra grepp när man tränar men även ger ett bra stöd till handlederna under träningen.

2011-11-22 @ 13:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0