Överansträngd handled

Det var domen jag fick hos sjukgymnasten. Jag misstänkte det, var inte chockad, jag är glad att den inte är inflammerad iaf. Men det är nåt lustigt med sjukpersonal, när jag träffar dem är det som att mitt onda försvinner. Min kropp vill helst dölja att det är fel på den tror jag. ;) Hon kände o klämde och det gick bra men sen när jag kom ut därifrån värkte den satan, precis som innan.

Det kan också vara laserbehandligen, jag vet, det kan göra ondare efter en sådan eftersom läkningsprocessen sätter igång.

Men nu är det lugna puckar i iaf 1vecka, inget som anstränger min handled och hon sa faktiskt att jag ska fundera på handledsskydd, men också att träna upp handleden. Men vid tyngre lyft och där jag anstränger handleden mkt att använda stöd. Sen mindre och mindre skydd och BARA när jag tränar tungt, ej till vardags.

Får väl linda den ikväll då, jag ska ju göra magövningar som kräver att jag står på händerna och sen lyfta stången upp till axlarna, sen tar axlarna över. Kan bli smått frustrerad över kroppen men men...

Och så sista tipset, prata med en PT om olika övningar och teknik, så det blir korrekt gjort.
Japp, får se om jag kan fånga min gamla PT då. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0