Oopsies m. tonfiskröra

Jag är dundersjuk för tillfället, så det är samtidigt lite trist att starta denna blogg just nu: Har inte så stor ork att skriva och tränar inte. Men lite kan jag uppdatera med iaf. :)

Det skrivs så mkt om oopsies lite överallt just nu. De är nyttiga och därför populära, eftersom sverige tydligen har blivit mer värna om sin hälsa. Det är många mer % idag som tex tränar och äter sunt än vad det var för bara några år sen, vilket är kanon! :) För inte behöver vi följa USA där de misstänker att 2048 kommer det inte finnas en normalviktig person i hela landet, hemskt.

Oopsies:
3ägg
100g philadelphia
1tsk bakpulver
½ krm salt
3tsk krossat linfrö

Egentligen kan du smaksätta dem med vilka fröer som helst, jag ska prova med andra. Tänk att kanske ha i lite kanel eller kardemumma, det lär bli spännande. :)

Vispa äggvitorna till hårt skum.
Vispa äggulorna, philadelphian, salt, bakpulver och linfrö. Vänd i äggvitorna och klicka sedan ut smeten på bakplåtspapper, ca 5-6st.

175c i 25min, botten.

Tonfiskröra:
70g tonfisk
2-3msk creme fraiche
1msk majonnäs
½ Röd lök, finhackad
Purjolök, hackad
Citronpeppar
Lite örtsalt

Blanda ihop allt, krydda efter smak och tycke.
Sen kanske inte allt går åt men då har du över till lunch eller frukost dagen efter. Tonfiskröra går alltid hem och är nyttigt. :)

Det var gott, men man ska nog inte göra Oopsies om man inte tycker om ägg, för de smakar mkt ägg. Men med tonfiskröra så tar det över äggsmaken ganska väl, och det har lite fluffig konsistens.

Jag åt 2 st, så äter du en, blir det halva mitt kcal intag nedan. ;)


Totalt intag
Fett: 27 g Protein: 19 g Kolhydrater: 1 g 326 kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0