Personligt bästa

Kroppen har inte glömt allt trots allt och vakna till fort.
Min puls var ett enda kaos.. eller så funka inte pulsklockan som den ska ;) Ena stunden var den på (visserligen efter mkt terräng i skog) uppe på 178 och sen när det var lättare på 98... Hm.

Men iaf, Personligt Bästa inom distans. Det var kanske 6månader sedan jag sprang såhär långt. Jag hittade något program om att löpning kan hjälpa till i återhämtningen, dagen efter ett pass. Och det vore ju kanon, då min kropp är kass på återhämtning, det tar flera dgr..

Men då ska man hålla ett lugnt tempo och vad som är lugnt för dig bestämmer du själv. Men du ska kunna prata medans du springer. Jag tyckte att jag tog det lugnt, visst, ibland fick jag dra i handbromsen då jag drömde mig iväg och märkte att takten öka med det. Eller när jag börjar bli trött, då har jag som vana att ta längre steg.. Alltså springa fortare.

Mitt personliga bästa är 9km på 50min ~ 10,8km/h.
Det betyder att jag kan springa milen på under 60min! :))


Den där jackan sitter mer o mer löst..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0