Räknat lite.. Hjälp?

..Ibland måste jag kolla, hur det egentligen står till med min kost och rätta mig om jag har fel nu men, jag uppfattar det såhär.

Jag har kanske inte varit den BÄSTA under helger men jag har klart blivit bättre.

Nu är det delade meningar, vad jag precis läste på nätet, om vad 1kg består av i kcal. Allt från 7500kcal -> 9300kcal.
Men oavsett, nu har jag räknat de två veckor som jag har försökt sköta mig bättre än innan:

För att behålla vikten ska jag äta ca: 1700kcal/dag

1700 x 7 = 11.900kcal

Vecka 1: 6769kcal
11.900 - 6769 = 5131kcal -> ca -0,5kg

Vecka 2: 7533kcal
11.900 - 7533 = 4367kcal -> ca -0,5kg

Nu är det så, att det är nåt jag gör "fel". Eftersom det inte funkar, trots att ekvationen säger att det ska funka. MEN nu är jag definitivt inget mattesnille, inte ens lite, så jag kanske har missuppfattat allt?

Hjälp? :)


Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej!

Tror att det är så att du äter för lite! Man bör äta minst ca 1200kcal/dag annars ställer kroppen in sig på svält och förbränningen minskar! Du ligger ju på runt 1000kcal/dag och det är alldeles för lite. Prova lägg till kanske ett mellanmål typ en frukt eller så så kanske det går bättre.

Lycka till

Kram

2012-04-03 @ 14:29:53
URL: http://kcrazy.blogg.se/
Postat av: Cizzi

Håller med föregående, jag har ju experimentera mig fram och insåg att de gånger jag åt mer var de gånger jag minska mest i vikt också.

Plus att om du har en dag i veckan eller varannan vecka som du ökar intaget med 500 kcal så får kroppen en boost och ämnesomsättningen sätter fart. Har jag också fått uppleva, att alla de gånger jag käkat mer en vanligt så har vågen visat mer minus :P Kroppen är och kommer förbli ett mysterium i mina ögon ;)



kram :D

2012-04-03 @ 17:03:21
URL: http://sixxmegapixel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0