Dagens kost

Har varit helt ok, jag kan inte klaga. Jag åt lite mer än "vad jag ska" enligt kcal räknande men jag åt mig rätt mätt och överåt inte. Kanske jag får öka mitt kcal intag, vi får se!

Frukost:
Havregrynsgröt med hallon och 2 äggvitor. Toppat med lite lingonsylt och mjölk. Med bevis att jag faktiskt åt upp allt, men det tog emot kan jag lova. Dock var jag inte så mätt som jag trodde att jag skulle bli.

 

Fett: 3 g Protein: 16 g Kolhydrater: 31 g 238 kcal


Lunch:
2 Oopsies med tonfisk, sallad, morötter, gurka och lite fetaost. Baby spenat och rödlök.



Fett: 26 g Protein: 37 g Kolhydrater: 2 g 397 kcal


Mellis:
Tonfisk (blev över i burken), rödlök och lite keso.
*No pic*

Fett: 8 g Protein: 19 g Kolhydrater: 1 g 146 kcal


Middag:
Torskgratäng gjord på grädde, creme fraiche och morot. Halv potatis till. Åt mest torsk dock, ca 150g.
*No pic*

Fett: 24 g Protein: 28 g Kolhydrater: 10 g 360 kcal

Övrigt:
Sen räkna jag in mjölken jag har druckigt i kaffet under dagen, 2dl:
Fett: 3 g Protein: 7 g Kolhydrater: 10 g 99 kcal


Och summa av kardemumman:


Fett: 64 g Protein: 107 g Kolhydrater: 54 g 1240 kcal
Mycket siffror.. Hehe.
Jag fokusera verkligen på att äta bra idag och jag tycker att jag lyckades rätt bra med det. Skulle vilja ha upp proteinet ännu mer men det kommer inte att gå utan att antingen öka dagsintaget eller med shakes.
Så jag beställde hem proteinpulver och hoppas på att det är godare än mitt jag har hemma. ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0