Diet-schema

Detta kanske jag ska prova, dock inte alla deras kosttillskott, jag har mitt egna protein, omgea3 och vitaminer. ;) Osäkert om jag dock kommer äta gröt, Men jag ska ta mkt råd från detta.

Det är ju detta jag är ute efter, att veta HUR jag ska äta för att nå bästa resultat, relativt snabbt. Kanske jag slipper tala med dietisten ;)

http://fitnessguru.se/fitness-dietschema

Detta dietschema är skrivet för en tävlade tjej i fitness. Schemat fungerar dock på alla tjejer som vill komma i bra form snabbt. Kom ihåg att du kan skapa variation i dieten genom att tillaga maten på olika sätt och prova olika kryddor. Det finns ingen risk att du skulle bli för vältränad, kom ihåg att du bygger muskler när du inte dietar och får fram konturerna på det du har när du dietar.
Före Frukost

  • 1st Stort glas vatten
  • 1st kopp svart kaffe och/eller 1 st Fitnesguru Heat

45-60min PW!

Frukost:

Blanda ner äggvitorna i gröten när gröten kokat klart och tillsätt sedan kanel och osötad lingonsylt sylt.

Mellanmål:

Lunch:

  • 150g Lax/kyckling eller torsk
  • 1dl kokt råris
  • Stor skål blandade grönsaker

Utför 30-45 minuters styrketräning 2-5ggr/v. Utför efter styrketräningen 30 minuters kardio på valfri maskin.

(Intas direkt efter träning på träningsdagar).

Middag:

  • 150g Lax, kyckling eller torsk
  • Stor skål blandade grönsaker

Kvällsmål:

Drick ett stort glas vatten innan varje måltid.

Krydda gärna maten starkt, det gör att du blir mättare fortare.

Om styrketräning genomförs inta gärna 1 skopa Fitnessguru One Whey med en frukt direkt efter träningen.

Gå promenader när du kan och orkar förslagsvis i 45-90 minuter. Börja gärna lågt och trappa upp både antal och längd under dietens gång. Du kan börja på tre i veckan och trappa upp till en varje morgon.

När du styrketränar utför då 30 minuters kardio på valfri kardiomaskin i 20-30 minuter. Variera tempo efter ork.

Tänk på att vi alla har olika kaloribehov och måste därför ev. ändra mängden mat för att gå ner i vikt. Räkna därför ut ditt kaloribehov ⇒ Grunden till en lyckad diet

Om du når en platå i din viktnedgång minska på maten något och fortsätt lagom är en minskning på ca 200-300kcal. Dieten är tänkt att fortgå 8-12 veckor för att nå toppform.

Kosttillskott du kan lägga till dieten för ökat och snabbare resultat är följande: CLA 1000R-ALA 200Fitnessguru Power.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0