Body Pump

Jag var alldeles för trött i huvudet igår för att blogga. Min kropp har inte riktigt återhämtat sig från det jobbiga passet igår, dock så håller sig träningsvärken borta men jag vet att den kommer. Body pump blev det istället för Crossfit, eftersom jag var tvärsäker på att jag hade bokat crossfit men inte hade det så fanns det ingen plats för mig, fullbokat.
Det var bara att ändra på planerna (vilken är grymt jobbigt för mig;)) och jag valde Body Pump.

Löpning 40min - 3,5% + 4% lutning
Body Pump 55min

Det var knökfullt, när jag boka var det 40platser kvar av 80 möjliga så jag tog det lugnt och jogga innan. Men det skulle jag inte ha gjort, 5min innan var det proppat med folk och bara 5kgs vikter kvar....
5kg är lätta i vissa övningar, perfekt i andra med på tok för tungt i de övriga.. Eftersom det är på stång blir det 10kg. Och ja.. Kan ju tänka er i marklyft där jag tar 35kg och tränar med 10....
Eller i triceps där jag tar 6kg och nu tar 10..
Eller biceps 3kg nu 10..

Eller benböj med 10kgs...

Ja, vissa kändes fåniga att göra men andra var på tok för tunga så det gick att göra hälften av övningarna. Men nu säger jag inte att jag gav upp, jag kämpa, kved och gjorde fula grimaser och tog i tills muskeln vägra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0