Att fela och att våga erkänna

Ibland undrar jag, om jag är själv med att "fela" ibland. Att kliva av linjen och göra helt tvärt emot? Det låter som att alla är så grymt duktiga och kan stå emot sommarns frestelser, sköta sin träning hur jävla bra som helst och klara av att stå emot att sitta i sofffan, på balkongen med en pizza o öl i hand.
Eller varför inte ett glas vin och en trevligt stor chokladbit.
 
Är det bara jag som har klivit av min röda tråd och hoppat på soff-ligan?
Klart att soff-ligan är här och gör mig sällskap men jag tänkte mer på tränings-människor.
 
Eller sitter vi där och ljuger rakt ut?
Att vi är så jäkla strikta fast vi inte är det?
 
Jag har då fan inte varit strikt dessa 4veckor som jag har haft semester med min familj. Jag har åkt på stryk psykiskt pga det dock men jag känner ändå att jag behöver dessa pauser och bara slappna av, att inte alltid, hela tiden tänka på vad, hur mkt och när jag äter. Proteiner, kolhydrater och fett..
 
Vågen visar inga snygga siffror direkt, eller måttbandet, eller spegeln för den delen. Kläderna sitter inte lika bra och jag känner mig allmänt pluffsig och blä. Men jag valde det och jag står för det, för nu ska jag ända fram till julafton sköta mig, med kanske några få "mänskliga snedsteg" här och där.
För att jag ska orka måste jag också få vila.
 
Jag har ätit pizza, choklad, chips, lösgodis, efterrätter, kebab, ostbågar, m.m.
Jag har druckit vin, öl, läsk och drinkar.
 
Jag har gjort det mesta som jag nästan aldrig gör annars.
Jag har levt på ett helt annat sätt än vad jag är van vid just nu men jag valde det innan och jag kan stå för det.
 
Vågen säger +5kg och måtten runt +4cm lite överallt.
Hur jag nu lyckas gå upp så jäkla fort på bara 3-4veckor är ett annat mysterium, kan höra till att jag har svårt att gå ner i vikt. Men kroppen har lagrat fett och aldrig tränat på 25½år, det är ganska vanligt att den går tillbaka till gamla vanor med att lagra fett rätt snabbt. ;)
 
Men jag vet hur jag ska göra för att komma tillbaka och nu har jag börjat, idag är starten på slutet av min semester och lyxätandet.
 
Och jag startade den med härlig spinning och ett redan bättre mående och tankesätt.
Älska träning, bra mat och dryck men älskar också mina pauser, ett sätt för mig att tanka full kraft igen!
 
Jag felar men jag kommer tillbaka!
Så nu vet du, jag är inte perfekt och kommer nog aldrig vara det och hädanefter kommer jag stå för det ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Jag håller med dig till viss del, men samtidigt tycker jag att de jag är omgiven av folk som är ärliga med allt fusk och så, vilket är otroligt skönt så att man inte känner sig superdålig själv :P

Svar: Jaja, men inte på andra bloggar jag läser.. Då är de så jäkla perfekta. ;)
Hygea

2012-07-19 @ 08:10:50
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com
Postat av: Cizzi

Du är verkligen inte ensam :) Du håller fortfarande igång, min träning har blivit extremt lidande nu. Men jag mådde mycket bättre när jag läste detta: http://fitnessochhalsa.blogspot.se/2012/07/min-bekannelse.html

Och som jag har frossat i sommar, speciellt det sista tre veckorna. Har känt mig som en balong :D Men det är gott, man måste få leva utan alla måsten ibland :)

Kramar

2012-07-19 @ 12:44:52
URL: http://sixxmegapixel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0