Nässelpulver


Jag pratade om att ta bränn-nässlan och torka den, sen dricka 1-2tsk om dagen. Jag hitta det idag på naturlivs, och kosta 80spänn. Inte sådan stor summa så jag tänkte att jag provar och denna lär räcka ändå till sommarn. Den ska hjälpa mig att hålla mitt järnvärde stabilt och en hel drös massa annat, den rensar också kroppen en aning, om den inte gör det... Vad jag märker... Så ska jag köpa riktiga prylar för det.

Men det var dyrt.. Nästan 300kr.
Denna månad får det räcka med omega-3, stresscontrol och nässelpulver inköp ;) !!!

Satan vad gott det var!
Eller inte.. Lukta hö.. Smakar hö.. Och nu rapar jag hö. Haha!
Nästa gång.. SHOTGLAS!
Lite info!


 

Ska testa lite recept och köpte hem:
Sötningsmedel med 0kcal och Mandelmjöl
.
(Tranbär bara för att det är gott OCH nyttigt:))


Lite synd att det är så fint väder.. Eller är det synd att jag inte är frisk nog för en PW?


Kommentarer
Postat av: rapchic

Jag vet inte hur stor skillnad det är med egenplockat och köpt nässelpulver (har ej testat köpt) men mitt egengjorda nässelpulver smakar gott tycker jag. det smakar... nässla och inte hö.

fast då har jag alldrig testat att dricka det utan strör det på gröten eller vad jag nu äter på morgonen :)

2012-03-22 @ 09:45:12
Postat av: Andreas

Nässelpulvrer låter lite läskigt, jag håller mig till tranbären jag :)

2012-03-23 @ 10:57:59
URL: http://www.tranbär.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0