Rörelse ute i det fria

Jag och Bowee (min hund) tog en promenad idag också. Vi intervalltränade på så sätt att jag sprang efter honom på hans noter, vi kan också kalla det LEK. Att jagas och att jaga är det bästa han vet, konstigt, eftersom han är en jakthund. ;)
För mig blev det intervallträning och rätt bra flås!

Vartannat gick vi långsamt, ibland snabbare tempo och stannade till så Bowee fick vila vartannat. Han är trots allt bara 7månader men har en jäkla energi! När han vila gjorde jag annat:

30 Armhävningar (sjukt svag i dessa fortfarande)
100 Benböj
30 Mountain Climbs
50 Situps

Det är väl ingen såndär "WOW" -träning men väldigt lagom nu när jag ska känna efter om kroppen har tillfrisknat ordentligt efter förkylningen. Jag känner mig lite svag men det kan också vara att jag gör detta innan frukost, inte van vid det. ;)

Promenaden allt som allt blev 4km.
Jag är nöjd, likaså min älskling. :)

Avslutningsvis: Frukost bestående av Hallon-fiberhavregrynsgröt men 3äggvitor, hallon, One whey protein skogsbär & vanilj. Toppat med lite blåbär! :)


 
Lagom trött jag efter träning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0