1,6år att nå mitt mål!

Det tog längre tid än vad jag hade räknat med.
Från start trodde jag att det skulle ta mig max 1 år, kanske tom 6-10mån. Men redan från start har det gått långsamt för mig och vad det beror på har jag ingen aning om, kanske mitt sura PH värde, kanske all träning 5dgr/vecka eller kanske var det för att jag slutade snusa i samma veva.


Vilket som så gör det mig inget att det har tagit lång tid, jag bestämde mig ganska tidigt att detta är en LIVSFÖRÄNDRING och inte en quick fix för att komma i några sommarkläder.
Jag har haft många mål på vägen och jag har många kvar att uppfylla.


Att vara realistiskt är det viktigaste du kan ta med dig,
att sätta upp flera mål på vägen och ha tålamod är det bästa du kan göra. Det kommer stunder då det känns som om allt skiter sig eller som att du gärna vill skita i allt men det är då det gäller, det är då du växer som människa om du tar dig igenom den fasen.
Kroppen och huvudet vill gärna ge upp, sätt på dig stålkvinnans kappa och smäll tid hårdare än förr.


Knyt de där skorna med en järnvilja
och ta dig ut oavsett vad huvudet säger. Jag kunde gråta vissa stunder för att hela kroppen sa emot mig.


Men att göra detta gav mig i slutändan - mig själv. Ett starkare, friskare och ett mognare jag. Som jag har utvecklats och vuxit under denna tid finns inte på kartan. :)


Jag har som sagt många mål kvar, jag ska inte sluta bara för att jag kommit "i mål". Jag har redan varit i mål väldigt länge - genom att leva efter det mål jag satte upp från början:


Leva ett mer hälsosamt liv med bra kost och motion.

Nu ska jag träna på mitt inre, att växa ännu mer som person och att jag duger som jag är. Med alla skavanker jag trots allt har efter barn och jojo-bantningar.


Mitt nya liv väntar och jag är ivrig på att fortsätta leva det!<3

1,6år att nå mitt mål! - Bild 1 1,6år att nå mitt mål! - Bild 2

1,6år att nå mitt mål! - Bild 3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0