PF och frisk?!

Periodisk fasta (PF) är nog det bästa någonsin för en person som jag som äääälskar att äta stora portioner mat och utan att behöva få dåligt samvete för det. Jag kan äta nästan hur mkt jag vill och ändå inte komma över de kcal jag ska få i mig per dag. Jag äter inte ofta heller utan 2-4ggr/dag. Beroende på hur dagen har sett ut. Nu under sjukan har jag ätit 2ggr/dag men väldigt stora portioner (ja, inte när jag har mått illa iof..).
 
Men jag älskar det och jag trivs så bra med det helt enkelt. Och för er som inte vet vad det innebär så betyder det att jag fastar i 16timmar och sen har ett "ätfönster" i 8timmar /dygn. De flesta har bestämde tider, tex om det äter sista måltiden klockan 20.00 varje dag ska de också äta första måltiden klockan 12.00 varje dag, osv. 
 
Men jag gör lite som jag vill men med detta betyder det också att min fasta ibland kan bli lite längre än 16timmar. Jag går på känsla, hur jag mår och vad som ska göras den dagen eller dagen efter. Det passar mig! :) 
Det är som med allt, man måste finna sitt eget sätt.
 
-4cm på 1 vecka! :D
 
Idag var jag på en längre promenad i raskt tempo med min hund, 4,5km i nästan 7km/h. Det känns att jag inte är helt hundra än men ändå tusen ggr bättre än vad jag har varit. Jag har legat till sängs i 2veckor och sovit ca 15timmar /dygn och jag är trött på det!!! 
Det var underbart att röra på mig igen utan att känna att jag vill bryta ihop och lägga mig som en boll på marken och aldrig gå igen, helst sjukt men jag kunde inte ens gå 1km utan att känna att jag ville gråta för orken inte fanns där, i snigel-tempo! 
 
Men nu så, underbart och jag överdriver nästan inte när jag säger att jag fick endorfinkickar x5 som spred sig i hela kroppen och fick mig att nästan skratta sista biten hem! <3
Love!
 
Och glöm inte att rösta! :) <3 Alla de med namnet: Micaela Cederlöf är mina tårtor. 
http://www.pimpmytarta.se/?id=728

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0